המפגש עם המציאות איך אנחנו פוגשים את המציאות היום יומית . כל המציאות אלה הרגשים
סובייקטיביים שלי ולמה זה ככה?
לפי מה שאני על מנת לעלות לאובייקטיבי להבין את ההשגחה כביכול להבין את הקדוש ברוך
הוא.
יש השגחה מטרתית שמביאים אותך לתכלית . החוויה שלנו לרוב היא חוויה סובייקטיבית ברצון
העצמי לקבל לעצמי כאן ועכשיו שיהיה לי טוב . איך בן אדם מגדיר טוב ורע הוא יגיד אם נעים לי
בגוף אז זה טוב ואם לא נעים לי בגוף זה רע . אנחנו מגדירים טוב ורע , טוב מביא אותנו לדבקות
השוואת הצורה היפוך ממקבל למשפיע ורע הפעולה ההפוכה המביא לפירוד ורצון לקבל לעצמו
ואתה כל הזמן חסר ומחפש את המילוי .
מוחין אלה מוחות לפי שפת הקבלה הם אלו היכולים לחבר אותך לתת לך מוטיבציה רגשית
לקדושה או לרצון העצמי שלך לקבל. לאדם יש שלושה מוחות אונה שמאל אונה ימין והמוח
המחבר הדעת.
מוח ימין אונה ימנית החוכמה ומצד שמאל מוח שמאל הבינה והמוח האמצעי הדעת המחבר בין
החוכמה לבינה וקרום המוח המעטפת האחראי על התחושות שלנו על חמשת החושים שלנו.
החוויה של האדם החוויה של המציאות שבו יושב הכוח המדמה ברוחני עושה הדמיונות גם במדע
כבר יודעים שאין לך באמת נגיעה ואתה לא באמת מריח משהו אתה לא באמת מרגיש משהו
כי זה חיצוני. אין לך באמת נגיעה במהות המציאות כאן היא מדומה עלמא דה שיקרא קוראים לזה
עולם השקר עולם הדמיון וזה מספיק אמיתי לעשות את העבודה הרוחנית שלך פה . מרגישים
תרגום של המוח לחם אתה נוגע במשהו חם המוח מתרגם את האינטראקציה בין זה לבינך כחם.
לדוגמא: במבנה כף יד בחיצוני יושבים אטומים מסביב יש לו אלקטרון הוא שלילי ולכן שלילי
ושלילי דוחה אחד את השני אין לנו באמת נגיעה כף יד לכף יד רק המוח מתרגם לנו את זה .
הבגדים עלינו צפים המוח מתרגם לך כאילו שבחוויה אתה נוגע . המדע תומך בכל מה שאנחנו
לומדים כאן כוח המדמה יושב בקרום המוח שם יושבות כל התחושות שלנו קר לנו חם לנו עוצמות
רעש וכד..
החוכמה מוח ימין השכלה וידיעת המציאות מקום בו כל הידע כבר קיים. אתה מסתובב בעולם
וקולט את הכל בכל החושים שלך. דבר ראשון זה מגיע לחוכמה הפלא הגדול הוא שבחוכמה הכל
נמצא גם כי ברגע שהנשמה יוצאת מהגוף אז היא מחוברת לכל החוכמה האדירה. אבל אנחנו
בתוך גוף אנחנו הולכים ונחשפים זה נקרא שאנחנו מגלים את הקדוש ברוך הוא לדוגמא: שני
תנאים הולכים ביחד ואחד התנאים ש ואל אתה יודע כמה עלים יש על העץ ישר אמר לו בדקו וזה
היה נכון ולמה? כי זה קיים זה נמצא אחד צריך לגלות את זה לספור עלה עלה ואחד המחובר
לחוכמה יודע כמה עלים יש על העץ. כאדם אתה רואה אתה אוכל אתה שותה אתה נוגע זה נקרא
אתה משכיל את המציאות מקבל את כל החוכמה בבת אחת.
הבינה מוח שמאל הבנה של דבר מתוך דבר הבינה מקבלת מים החוכמה את כל האינפורמציה
ויכולה להסיק מסקנה
ניתן מספר דוגמאות של הסקת מסקנה,
דוגמא ראשונה : אתה נמצא בעיר מאה שערים אתה רואה שם אנשים עם כובע מסוים קודם
המידע נכנס לחוכמה אחרי זה ראית בחדשות אנשים כאלה עם הכובע הזה לא הולכים לעבודה
מה קורה בבינה? דבר מתוך דבר אנשים עם כובע כזה לא עובדים זאת המסקנה ואז כשהבן אדם
יפגוש בן אדם עם כובע כזה יחשוב עליו מחשבות לא יפות .
דוגמא שניה : החוכמה כנגד הזכר הבינה כנגד הנקבה ביצירה של הוולד כל המידע מגיע מהגבר
מתוך החוכמה הבינה עושה עיצוב לוולד זאת אומרת לעשות דבר מתוך דבר לקחת את ים
החוכמה ולהוציא משם משהו מוגמר
דוגמא שלישית: אתה מתיישב לפתור תרגיל 3-10=X קבלה של מידע גולמי לא מעובד מה
עושה הבינה? איקס שווה עשר פחות שלוש למדת בעבר הבינה עושה פעולה של דבר מתוך דבר
יש כאן שימוש בזיכרון לימדו אותנו בכיתה א שעשר פחות שלוש שווה שבע )3-10=7 )המסקנה
שיוצאת לנו שאיקס שווה שבע )7=X*** )אם היה קשה לך לפתור את התרגיל יהיה לך הרגש
לאותו העניין בפעם הבאה שתראה תרגיל כזה אוטומטית תחווה קושי ברגש
המוח האמצעי הדעת הוא אחראי על החיבור שלנו למציאות . אחרי שקבלת את החוכמה עשית
ניתוח בבינה איך עכשיו עם כל הדבר הזה אתה פוגש את המציאות לוקח את כל הנתונים שקלטת
מהמציאות ועם הנתונים האלה תגיב ויש שם איזה שהיא מסקנה
אם חוזרים לדוגמא עם הבחור ממאה שערים בדעת צריך להגיב לו לפי המסקנה שיצר לעצמו
ובפעם הבאה שיפגוש את הבחור עם הכובע הוא לא צריך את כל הטלויזיה או אירועים נוספים כי
ישר קופץ זיכרון מאירועים קודמים שיושבים שם זה החיבור למציאות עכשיו קבלנו חוכמה ניתוח
בבינה עכשיו אתה לוקח את כל הנתונים לפי זה תגיב .
הבן אדם זה חוכמה בינה דעת יש לנו עולם חיצוני שממנו נכנס מידע קודם כל לתוך החוכמה
נקלט לתוך החוכמה משם יש את הבינה כל המידע זורם לבינה הבינה עושה דבר מתוך דבר גם
בדיקת נתונים היא עושה. יש לנו זיכרון הזיכרון יושב בכליות הכליות הן יועצות )הסינים מטפלים
לאנשים עם בעיות בזיכרון בכליות( הבינה ניגשת לזיכרון להוציא משם נתון ולהשתמש בו ולהסיק
מסקנה המסקנה יורדת לדעת גם לדעת יש אפשרות ללכת אל הזיכרון ולהשוות האם מה שהוא
קיבל עכשיו כבר יש לו או אין לו. יש לדעת גם תגובה וגם שמירה. אותה מסקנה של האנשים עם
הכובע כשירד לו לזיכרון אחרי זה הוא בשלוף קופץ באוטומט ואיזה תגובה נקבל מה שיש לך
בדעת בחיבור למציאות . התגובה היא החיבור דרך הדעת בחוויה שלי את המציאות .
אם הגענו למסקנות לא נכונות ואחסנו את זה בזיכרון צריך לגשת ל זיכרון למחוק ולהכניס זיכרון
חדש. יכולים להתבונן איפה יושב אצלנו זיכרון בעייתי ועל ידי תשובה למחוק את הזיכרון שם . לא
מספיק שאתה מוחק לא מספיק שאתה עושה תשובה. אתה חייב להכניס חוכמה חדשה, חוכמה
נכונה חוכמת חיים . כי עד עכשיו גדלנו על חוכמות שאחסנו אצלנו בזיכרון שהן לא נכונות וככה גם
התגובה שלנו למציאות החיצונית לפי מה שמאוחסן לא נכון . על ידי מחיקת הזיכרון ולימוד של
חוכמה חדשה התגובה למציאות תהיה שונה. לימוד החוכמה החדשה תעבור בבינה ובדעת
התגובה תהיה שונה המציאות היא אותה המציאות.
**הטעות בעין הבדולח אנשים מוחקים ומוחקים זיכרונות, עושים תשובה הרבה זמן אבל רואים כי
המציאות לא משתנה כי הם חוזרים לאותם הזיכרונות שאותם כביכול מחקו חוזר להם כי הם לא
קיבלו חוכמת חיים חדשה ולכן הוא פוגש את אותה המציאות מגיב ב אותה הפעולה שעשה לפני
התשובה. כדי שיהיה שינוי אמיתי חייבים למחוק זיכרון ולהכניס במקומו זיכרון חדש זיכרון
שהוא כבר מתוקן דעת נכונה דעת שמחוברת לקדוש ברוך הוא.
ונמשיך עם הדוגמא של האיש עם הכובע אתה עכשיו רואה מציאות הבן אדם עכשיו עם הכובע
מעצבן אותך והבנת שהבעיה היא אצלך למדנו איפה הבעיה הבעיה היא אצלי בזיכרון האדם עם
הכובע האנשים עם הכובע גורמים לי להיות עצבני והבנתי כל המהלך הזה חוכמה בינה דעת
זיכרון הבנתי שלאדם הזה מגיע לכעוס עליו כשאני אפגוש את האדם איך יעלה בי רגש חיובי אליו
מה אני צריך לעשות? צריך למחוק את הזיכרון הזה שיש לי דבר ראשון עשיתי תשובה כדי שיהיה
לי רגש חיובי אליו צריך באמת לפגוש את האדם הזה לראות מי הוא מה הוא לעשות מחקר חדש
להכניס זיכרון חדש ואז תקבל תמונה אחרת .
במקום ללמוד ולהכניס תובנה חדשה אתה חוזר לאותם הזיכרונות הלא מתוקנים אתה צריך
לנקות את עצמך מאותו אירוע דבר ראשון לנתח את האירוע מצד ההשגחה של הקדוש ברוך הוא
ואז לקבל תובנה חדשה למה זה היה ? בשביל מי זה היה ? היה טוב? כי את ה חווית את זה
כרע בכלל היה טוב בשבילך להאיר לך את המקום שאתה צריך בו את התיקון ברגע שמכניסים
תובנה כזאת לזיכרון עכשיו שתיזכ ר באירוע תגיד תודה רבה הקדוש ברוך הוא תרגיש טוב עם
האירוע ממש להכניס חוכמה חדשה זיכרון חדש.
התגובה גם יכולה להיות אם למשל נזכרת באירוע התגובה הרגשית שלך עולה אתה מתחיל
לבכות לפחד כל מיני ואתה יכול להחליף את זה גם תמחוק את הזיכרון וגם תחליף לחדש בוודאי
התגובה שלך תהיה אחרת. הדעת שלך החיבור שלך אם תחליף בהשגחה אלוקית שהיה בשבילך
לטובתך הקדוש ברוך הוא עשה את זה ולא הבן אדם החיבור שלך יהיה אחר אתה תתחבר מצד
ההודיה ממקום של דוה להוד זה יהפוך
ברובד הכי גבוה ההשקפה לראות נכון את המציאות וברובד היותר נמוך אתה צריך להתבונן על
עצמך ולקבל על עצמך בעתיד לבוא כשיהיה אירוע יהיה לך את הרגש הזולת ולא תעשה את זה
לעניין הפרטי שלך. בהשקפה של ההשגחה את המציאות זה היה רצון השם עלינו לפתח רגישויות
נורא דקות כלפי הזולת להיות מודע לדברים הקטנים איך אתה פועל בתוך המציאות ברובד הנמוך
יותר אנחנו צריכים להיות מחוברים בהשקפה שם כי שם זה עושה לנו סדר גדול בחיים הראיה
הרחבה הזאת דרך העיניים של הקדוש ברוך הוא
כל המהלכים הם של הקדוש ברוך הוא ואנחנו רק מתבוננים צריכים להשתפר ולעשות את
התנועה הנכונה לכיוון הדבקות בסופו של דבר הקדוש ברוך הוא מוציא מכולם את התגובות את
מה שאנשים אומרים מכאן אנחנו מבינים שהתגובה שלנו הפגישה עם המציאות תלוי בבן אדם
עצמו ומה הוא חווה לאיזה מסקנות הוא הגיע ומה יושב אצלו בפנים זאת התגובה למציאות
המציאות מצד הקדוש ברוך הוא היא מציאות אך ורק טובה אבל החיבור שלנו אליה תלוי במה
שאצלך בזיכרון
דוגמא למפגש עם מציאות חדשה אתה מגיע לתצוגת רכבים חדשים ומראים לך רכב חדשני
שנקרא רכב חשמלי המידע נקלט בחוכמה בים החוכמה יש מושגים של רכב וחשמל המידע עובר
לבינה הבינה מסיקה שרכב פועל על חשמל דבר מתוך דבר הנתון הזה עובר לתוך הדעת הדעת
בודק בזיכרון האם יש משהו שקשור למושג חשמל ולצורך העניין מוצא שמה שעובד על אנרגיית
חשמל נחשב יוקרתי הדעת מעבד את כל הנתונים בזיכרון ומוציא תגובה התגובה היא כדאי לקנות
רכב זה. כל פעם שאדם יראה רכב כזה תהיה לו משיכה כי לדעת שלו יש עכשיו חיבור הוא ידבר
טוב על רכב כזה יחשיב אנשים שקנו את הרכב הזה למעמד גבוה למשהו יוקרתי הדעת שלו
החיבור למציאות שלו יהיה לפי מה שיושב אצלו עכשיו בזיכרון כל פעם שיראה בן אדם שיגיד לו
יש לי רכב חשמלי מיד מהזיכרון יקפוץ שזה יוקרתי והבן אדם כנראה ממעמד גבוה ואני אדבר
אליו ככה וככה כי אני רוצה למצוא חן בעיניו או אם אני אראה רכב חשמלי נוסע מתוך הזיכרון ישר
קופץ מהדעת שאומרת לי הרכב הבא שלך צריך להיות כזה התהליך הזה קורה איתנו בכל מהלך
החיים ומכאן מגיעים לנוסחה הקלאסית המובאת בעין הבדולח
אירוע +זיכרון=תגובה
לדוגמא: שני ילדים הולכים ברחוב רץ אליהם כלב ילד אחד מקבל התקף חרדה והילד השני שמח
למה? שניהם אותו אירוע מציאות אובייקטיבית כלב רץ אחד במציאות הסובייקטיבית שלו קיבל
תפיסות עולם היתה לו איזה שהיא חוכמה ראה סרט בסרט הזה הוא ראה כלב נושך הבינה
עשתה אחד ועוד אחד כלבים זה חיה מסוכנת ירד לזיכרון פעם הבאה שפוגש כלב שרץ אליו קופץ
לו כלב חיה מסוכנת ישר מכניס אותו לחרדה. הילד השני גדל עם כלבים בבית כלב היא חיית
מחמד הכל טוב ויפה יושב אצלו בזיכרון פוגש את אותה המציאות רוצה לשחק עם הכלב זאת
התגובה
הרצון לקבל זה האדם את אור השם הוא רוצה לקבל את אור החוכמה אור האין סוף זה התענוג
הכי גדול . מכל דבר שהאדם צורך ריח שמיעה אכילה תוך כדי שהוא עושה ספורט התענוג שהוא
חווה את זה זה אור החוכמה אז הרצון מקבל את המילוי וכשאור אין סוף פוגש את הרצון לקבל זה
נקרא עולם העונג שמחה אהבה אושר כל הדברים הטובים אופטימיות כשהאדם מרגיש טוב
כשהרצון לקבל לא מקבל את אור האין סוף זה נקרא נגע יש לך השתוקקות מאוד גדולה למילוי
ואתה לא מקבל אז אתה סובל אז עולה כעס שנאה פחד דאגה כל הרגשות מעולם הנגע אותיות
מתחלפות עונג ונגע תפיסות עולם הזיכרונות שעושות את זה לפי הדוגמא: עם הכלב הילד
ששמח לראות את הכלב אצלו האור פגש את הכלי את הילד השני שנכנס לחרדה האור לא פגש
את הכלי מה ההבדל? זיכרונות לגבי הכלב תפיסות עולם מה זה כלב.
לדוגמא: מישהו עכשיו עיצבן אותך למה התעצבנת? למה כעסת? כי יש לך תפיסת עולם זיכרון
שיושב כשמישהו מדבר איתך באיזה שהיא צורה אתה תגיב ככה ואם ידבר בצורה אחרת אתה
תגיב אחרת אתה קיבלת מתוך הראייה הסובייקטיבית שלך מה עשו לי ואיך עשו וזה התיישב . כל
פעם שאתה פוגש מציאות כזאת או שנזכר בזה עולה בך רגש שלילי עולה עולם הנגע ואם תעשה
תשובה תמחק את זה ותכניס לשם תפיסת עולם חדשה מצד ההשגחה של הקדוש ברוך הוא
ותיישב את מה שהיה כטוב בפעם הבאה שתיזכר בזה תהיה מחובר לאור ולא לנגע
כל המסע כאן בשביל האדם מי זה האדם הוא הנשמה לנשמה לא משנה באיזה רובד אתה עובר
את המסע ברובד של הגוף מחשבה רגש נפש בהמית או רוח זה לא עצם האדם אלה הלבושים
ולכן ילד שקיבל מכות מאבא ואמא שלו כשהיה קטן זה מה שהיה צריך לעשות בשביל הנשמה
בשביל התיקון שלנו והיה צריך לעבור דרך המשפחה האלימה הזאת קשה בהתחלה להבין את זה
ולהתחבר לזה אך זה חלק מהמסע וכשאתה תסכים לקבל את המסע ותקבל את זה ותבחר
בקדוש ברוך הוא זאת תהיה תפיסת העולם החדשה שלך שתשב שם ותשחרר אותך
המציאות שלנו נקבעת איך נרגיש את המציאות? לפי תפיסות העולם והזיכרונות שיושבים אצלנו
כל המסע הזה הוא בשביל הנשמה לא בשביל הגוף ולא בשביל הנפש הבהמית נשמה אף פעם
לא מתה לא קורה לה שום דבר היא נצחית והכל טוב שמה כדי שהבריאה תהיה שלמה וכביכול
תהיה חלק שהנשמה עבדה עליו נתנו את הגוף שהוא יעבוד לכן לנשמה לא משנה באיזה רובד
אתה עובר את המסע העיקר שאתה עובר חלק של הנשמה שכן משתתף במסע מה שאנחנו
לומדים דרך התורה והמושכלות ברובד של הנשמה
דוגמא: סיפור של הרב נווה להשתחרר ממציאות קשה ולהמשיך לחיות כרגיל מסופר על אדם
שחי עם בת זוג אדם נורמטיבי עובד בהייטק ויום אחד הם רבו הגבר קצת הרים ידיים דחף את
האישה האישה התקשרה למשטרה ולקחו אותו למעצר של כמה שעות הרחיקו אותו תוך כדי
שהוא נמצא במעצר ואונסים אותו הוא מוצא את עצמו שאתמול היה בעבודה ומחר הוא לא יגיע
לעבודה היו בלאגנים עם אשתו ועוד חווה אונס בכלא בן אדם שעכשיו אין לו לאן ללכת בתפיסה
שלו הרגילה הוא סיים את החיים איך בכלל יכול לחזור לבית לעבודה איך מוציאים בן אדם כזה
ומחזירים אותו למסלול חיים רגיל זה רק אם תוכל להראות לו שכל מה שהוא עבר זה שייך לתיקון
שלו למסע שלו. הוא צריך להסכים עם זה ולקבל את זה ולנשמה לא משנה איך אתה עובר את זה
אונס שכלי רגשי יכול להיות פיזי והרב נווה טיפל בבן אדם הזה והביא אותו למצב שהוא הסכים
למציאות הזאת והיום חזר לחיות רגיל כמובן הרבה שיחות מדובר בתהליך הבן אדם אמר הבנתי
ואני מקבל את המציאות ועל כן הדברים משתנים הדעת שלך עכשיו אתה מחובר נכון כל החיבור
הלא נכון החיבור היה חסום האור לא זרם ועכשיו אתה מחובר נכון והאור זורם
אתה כולא את עצמך בתוך תפיסות העולם נקרא תבניות תבנית מחשבתית שם אתה חי ואם לא
תשבור את זה תישאר שם לנצח מי שלומד יש לו את הכלים לשבור תבניות אלו אותו בן אדם
עשה תשובה על זה שהרים ידיים על אישתו וכד.. ותפיסות העולם החדשות שקיבל זה להבין את
המסע הזה
חלקי המחשבה וניקוי זיכרונות- מנחת יהודה חלק ב /הרב יהודה סטריזאוער
)מאמר עמוד 16 )
ידוע ששלושה מוחות בראש האדם והם נקראים: מוח החוכמה מוח הבינה מוח הדעת. מוח
החוכמה והבינה הם בראש במקום הנחת התפילין מוח הדעת נמצא במבנה בתוך הגולגולת
המתפשט ומתחיל מהצד הקדמי של המצח הולך אחורה עד ל עצם ה קטנה שבולטת מעליה צריך
להיות קשר התפילין
בתוך קרום המוח יושב כוח המדמה מה זה שמיים? זה יותר עליון והארץ משהו יותר תחתון הכוח
המדמה מחובר למציאות היותר נמוכה הנפש הבהמית ושני המוחות והדעת זה מחובר לרובד
היותר גבוה לנפש האלוקית בגלל חוק ההתכללות זה משמש גם כאן וגם שם כוח המדמה יכול
לשמש גם בנשמה האלוקית וגם בנשמה הבהמית לרוב משמש את הנפש הבהמית. מהמוח
האמצעי יורד לכל הגוף יש התפשטות מעמוד השידרה לכל אורך הגוף והכל מחובר זה נקרא מוח
הדעת המוח האמצעי . קרום המוח שעוטף את כל המוח שלנו שם אנחנו חווים את המציאות ולמה
קוראים לזה מדמה? כי לא אמיתי לא באמת אתה נוגע במהות וחווה את המהות של הדבר אלא
רק איך זה מתורגם לך וכוח המדמה יודע לתרגם את הדברים איך שבא לו ישר לתוך הרצון לקבל
לעצמו. המדמה משרת למוח הדעת ולמה זה? כי הוא רוצה שאנחנו נתחבר למשהו שירחיק אותנו
מהקדוש ברוך הוא . כוח המדמה נותן לנו את התחושה של המילוי של הרצון לקבל זה מה שכוח
מדמה עושה למשל הוא נותן לך מילוי של החיסרון בדמיון למשל עכשיו אתה חושב ש אתה רוצה
לקנות מחשב חדש מה כוח מדמה עושה? כאילו את ההרגשה שיש לך מחשב חדש כמה טוב
תרגיש כשתקנה מחשב חדש מכוח המדמה מה עושה האדם עם ש ני המוחות חוכמה ובינה
הכפופים לכוח הזה ומתחיל לחשב איך הול ך להשיג מחשב חדש וברגע שקונה מחשב חדש
באותו הרגע ממש יש לו את הדבר הזה אבל יום אחרי זה איזה טעות עשיתי הוצאתי חמשת
אלפים ₪ ואני לא נהנה כמו שחשבתי. כשיש לך תפיסות מתוקנות מה עליך לעשות בעולם זה
אתה תפתח את המוטיבציה הרגשית לעשות את אותו הדבר כי כוח המדמה יגיד לך איזה תענוג
יהיה לך לדבוק בקדוש ברוך הוא . אתה תחווה תענוג אתה רץ ועושה את זה . כוח המדמה ממלא
את התענוג שבמילוי כשהאדם לא מודע מה כוח המדמה עושה לו תשתה קפה תעשן סיגריה תלך
לישון כל הדברים המרחיקים אותנו הוא נקרא קטגור כל פעם תלך לעוד דיסקוטק ועוד דיס קוטק
מדמה לך את התענוגים ואתה מתחבר לתענוג זה רגעי והולך האדם חווה אור בדיסקוטק תענוג
האור מסתלק אחרי זה הריקנות שבאה ושוב רוצה את המילוי כוח המדמה אומר לו תלך אתה
תתמלא ואז הולך מתמלא רוקד שותה מסתכלים עליו ואז אחרי שוב מגיעה הריקנות
הכליות עניין הזיכרון עובר לכל אורך הגוף של האדם וכל הגוף מתחבר לכל מה שזורם שם עכשיו
בכליות זה מאוחסן הכליות גם משמשות למוח הדעת את מוח החוכמה והבינה הם שופטים הם
אלו הקולטים את המציאות מוח הדעת המזכיר הוא הנותן את הפסק דין איך אתה מתחבר
למציאות החוכמה זה לא רק שאתה פוגש את הדברים וזה נכנס אלא החוכמה גם מנסה לחקור
את המציאות וחייב את הבינה כדי להגיע לתוצאה שתשמש אותך . הדעת הוא מליץ הוא כביכול
רוצה שתהיה מחובר אבל באם הנתונים שגויים הדעת מחברת אותך לרגע ואז תתנתק. אבל אם
יהיו נתונים נכונים אז הדעת תחבר אותך לנצח . חמשת החושים הם השלוחות של כוח המדמה
כוח המדמה אומר לך אתה רואה אתה מרגיש עכשיו תענוג כדאי לך יש כאן חידוש על מה שעוד
לא דיברנו מה החידוש? מה אמרנו שהלב זה הרגש אם כוח המדמה יש לו מחסן שזה הלב יכול
להיות שתפגוש מציאות והכוח השכלי בכלל לא עובד אתה ישר מגיב כי כוח המדמה עקף את
השכל וניגש ישר לרגש בתהליך בהתחלה כן עבר בשכל עד שחזר כל כך הרבה פעמים שכבר לא
צריך לגשת לשכל אוטומטי ניגש ללב לרגש הדם זורם בכל הגוף וכל הגוף מקבל את מה שהיה
בלב מה שהכוח המדמה מקשר בדמיון שלו ונתן ישר לתוך הלב זה הגוף והוא ישר מגיב
המידות האלה יש אותם גם בשכל לרוב לא עושים את העבודה בשכל ישר הולך ללב והגוף ישר
מגיב אם היה עובר כמו שצריך במצב המתוקן שהאדם מודע לנשמה האלוקית קודם היה עובר
דרך השכל מלכ מוח לב כבד שם היה עובר עיבוד המחשבה עם הזיכרונות הנכונים וגם הרגש
היה מתוקן בגלל שלא עובר את התהליך הזה מדמה ישר הולך ללב התגובה היא כזאת שהגוף
ישר מגיב עם השנים אתה פוגש במוח בחוכמה בבינה ולאט לאט מתקבע עד שישר מגיע ללב
כשאתה פוגש מציאות קודם יעבור במוח ואחרי זה ירד ללב לפי המסקנה של המוח זה המצב
הראשוני אם המצב יחזור הרבה פעמים המדמה כבר לא הולך למוח הולך ישר ללב רגע.. לא
חשבתי על שום דבר רק ראיתי תוכנית בטלויזיה וישר עלתה חרדה לא חשבת על משהו שהולך
לקרות ולמה החרדה? כי המדמה עלה ישר ללב והלב ישר הקפיץ חרדה יש אירועים שלא יודעים
למה זה שייך אבל אם אתה מתבונן והאירועים חוזרים על עצמם ואתה עולה על תפיסות העולם
השורשיות תוכל לדעת מה לוחץ עליך בדיוק וגורם לך להתקף החרדה
עוד, כוח המדמה גם מעניש אותך אומר לך תאכל את השוקולד הנמצא במקרר ואחרי שאכלת אז
למה אכלת? צריכים לעבוד את הקדוש ברוך הוא עם כוח המדמה צריכים לקחת את כוח
המדמה שאומר לנו תלך לקבל לרצון לעצמך לקחת אותו לתת לנו מוטיבציה רגשית לקבל על מנת
להשפיע את הנפש הבהמית אנחנו צריכים לקשור אותה ולקבל תענוג מהקדוש ברוך הוא.
תגובות